ENVIRONMENTÁLNÍ A SOCIÁLNÍ DOPAD VÝROBKŮ
Skóre „celkového dopadu na životní prostředí“ vypočítané podle metodiky značky L'Oréal poskytuje přesnou představu o dopadu výrobků. Zohledňuje 14 faktorů dopadu na planetu* včetně emisí skleníkových plynů, dopadu na vodní zdroje, okyselování oceánů nebo dopadu na biologickou rozmanitost. Dopad se měří v každé fázi životního cyklu výrobku a do jeho výpočtu je zahrnuta nejen fáze získávání zdrojů, výroby a přepravy, ale také fáze používání spotřebiteli a míra recyklovatelnosti obalů. Výsledky jsou přehledně prezentovány.
Další informace jsou zveřejněny v popisu výrobku, v části označené „Environmentální a sociální dopad“, kde jsou uvedeny podrobnosti o výrobě, balení a společenském přínosu výrobku (např. pomoc zranitelným komunitám).
MĚŘENÍ DOPADU VÝROBKU V PRŮBĚHU JEHO ŽIVOTNÍHO CYKLU
![](/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-impact.jpg?w=260&rev=60cf679d08cb4a979aaa04e2ceb6f1d7&hash=2F429978909092C7D16D50AA1EC460BDCDCF60E5 260w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-impact.jpg?w=320&rev=60cf679d08cb4a979aaa04e2ceb6f1d7&hash=1D171689B6625CDC71B57E2ACD2D8900C96870E3 320w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-impact.jpg?w=660&rev=60cf679d08cb4a979aaa04e2ceb6f1d7&hash=9582A96F3D77B5B3594E428C3A9957FB55AF38E4 660w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-impact.jpg?w=700&rev=60cf679d08cb4a979aaa04e2ceb6f1d7&hash=BAA346DEC61CD9F0333BF47C476CD80312588511 700w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-impact.jpg?w=810&rev=60cf679d08cb4a979aaa04e2ceb6f1d7&hash=A35CB2036F56BB4A812033BD21D3647CDEE7EC3A 810w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-impact.jpg?w=910&rev=60cf679d08cb4a979aaa04e2ceb6f1d7&hash=DDEF572D2EFC71DEA235BA03312BC8D975262D84 910w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-impact.jpg?w=1170&rev=60cf679d08cb4a979aaa04e2ceb6f1d7&hash=5B0554979E0F81742024B51813BEE7041D97E1E0 1170w)
JAKÉ JE HODNOCENÍ NAŠICH VÝROBKŮ?
![](/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/nutri-score.jpg?w=260&rev=75c25a2d610e4c2c98bbd62766240bde&hash=1104D72E867867B11F603DDE4D62ECCF9075465E 260w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/nutri-score.jpg?w=320&rev=75c25a2d610e4c2c98bbd62766240bde&hash=7A0F118FBCB1C357E802A009D6C6F2146D4FA4A4 320w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/nutri-score.jpg?w=660&rev=75c25a2d610e4c2c98bbd62766240bde&hash=3EFD82D1057127930069123B0120E59423CF8654 660w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/nutri-score.jpg?w=700&rev=75c25a2d610e4c2c98bbd62766240bde&hash=C8772041EF09ECE1AA60A6E90E55A0A7C5390E79 700w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/nutri-score.jpg?w=810&rev=75c25a2d610e4c2c98bbd62766240bde&hash=5B1885B4F8B0644FC5F3E7D8B4304C0E546C24A3 810w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/nutri-score.jpg?w=910&rev=75c25a2d610e4c2c98bbd62766240bde&hash=AB21B421FB3836AD9C560E4E5C8B292D2A00E4E7 910w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/nutri-score.jpg?w=1170&rev=75c25a2d610e4c2c98bbd62766240bde&hash=545CCDCF9C965536A38A700EB1790ACCB66C6F76 1170w)
Každý výrobek je označen hodnocením od A do E. Výrobky označené „A“ mají nejnižší celkový dopad na životní prostředí ve srovnání s výrobky s hodnocením „E“, které mají nejvyšší celkový dopad na životní prostředí.
CELKOVÝ ENVIRONMENTÁLNÍ DOPAD
![](/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-label.jpg?w=260&rev=dcc9122e38d24f398f98f68bc8c0fcb0&hash=A5340B62DFBCD824CA4DD74B77E5BF2454F48CD2 260w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-label.jpg?w=320&rev=dcc9122e38d24f398f98f68bc8c0fcb0&hash=E9FFF92433CEB2A8D45C5295AC2DE959110E7CAA 320w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-label.jpg?w=660&rev=dcc9122e38d24f398f98f68bc8c0fcb0&hash=6F29B216647A05554C6C32BBEFAEAF4B8DFA91E5 660w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-label.jpg?w=700&rev=dcc9122e38d24f398f98f68bc8c0fcb0&hash=75944CE818B0403B113B9494FF0EEE986B62BCEC 700w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-label.jpg?w=810&rev=dcc9122e38d24f398f98f68bc8c0fcb0&hash=039CC29740671AA8843386CCD64BBF3F450AA9CE 810w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-label.jpg?w=910&rev=dcc9122e38d24f398f98f68bc8c0fcb0&hash=5C83D8BC5FD46B294A4DB953EA8683D4FA003D38 910w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-label.jpg?w=1170&rev=dcc9122e38d24f398f98f68bc8c0fcb0&hash=E52832D3025E1C6707EB26DB4C2D9FCB579BEEB1 1170w)
![](/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-testimonial.jpg?w=260&rev=b61b23516eb74b2e969b75923f5b6835&hash=C58AE5D63EB0A3C7DDB39247049EB6A179C718E1 260w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-testimonial.jpg?w=320&rev=b61b23516eb74b2e969b75923f5b6835&hash=364212EFA2585CC31E5D68B0829A62A04F8DE64F 320w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-testimonial.jpg?w=660&rev=b61b23516eb74b2e969b75923f5b6835&hash=80565EB487192FC01A5284A42D7D9F214F1E493B 660w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-testimonial.jpg?w=700&rev=b61b23516eb74b2e969b75923f5b6835&hash=6A3B0274526275447C38E7B6FC7A8B01C6FDF148 700w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-testimonial.jpg?w=810&rev=b61b23516eb74b2e969b75923f5b6835&hash=D26096F10BA6445E22E01A09FED8655AF5985087 810w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-testimonial.jpg?w=910&rev=b61b23516eb74b2e969b75923f5b6835&hash=8D507F96C0BFF040F814FE59D359753F6779D3BC 910w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/tsh/brand-section/our-commitments/pil/visuel-testimonial.jpg?w=1170&rev=b61b23516eb74b2e969b75923f5b6835&hash=19F81180A0A9FA7DF5A2C955D631DBE01B16C31B 1170w)
Cílem tohoto označování výrobků podle jejich dopadu na životní prostředí je poskytnout spotřebitelům jasné a užitečné informace. Slouží také jako nástroj pro porovnání výrobků stejné kategorie značky L'Oréal, tedy například pro vzájemné porovnání šamponů, přičemž šampony označené „A“ mají nejnižší celkový dopad na životní prostředí ve srovnání se šampony označenými „E“, které mají nejvyšší celkový dopad na životní prostředí.
Nedokážete se rozhodnout mezi dvěma výrobky? Při rozhodování vám může pomoci označení hodnotící environmentální a sociální dopad! Podívejte se na hodnocení výrobků péče o vlasy!
![Bureau Veritas](/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/master/dmi/pil/bureau-veritas.jpg?rev=5951f8a6027843b88d58022c6cfc02b2&cx=0.5&cy=0.38&cw=390&ch=390&hash=09914F808000FF61A9E46D345C2C4CB0783713A0)
OBJEVTE NAŠI METODIKU
Naše metodika označování výrobků podle jejich environmentálního a sociálního dopadu odpovídá evropským normám („Product Environmental Footprint“), jejichž cílem je snížit dopad výrobků a služeb na životní prostředí zohledňováním mnoha kritérií. Údaje jsou ověřovány certifikační společností Bureau Veritas, nezávislým, celosvětově uznávaným auditorem.
- Pro více informací o naší metodice klikněte zde.
- Přístup k ověřovací doložce vydané společností Bureau Veritas naleznete zde.
SLOVNÍK
|
UHLÍKOVÁ STOPAMnožství emisí skleníkových plynů (CO2) vypouštěných během životního cyklu produktu, tedy během výroby ingrediencí, produktového balení, výroby produktu, dopravy, použití produktu a způsoby zpracování obalového odpadu. Věděli jste? Tip odborníka ELSEVE |
|
VODNÍ STOPAMnožství vody, které je využito během životního cyklu produktu, včetně vody, jenž je potřeba k výrobě ingrediencí, balení a samotného produktu v továrně, stejně tak jako vody, která je spotřebovaná během samotného použití produktu (tedy ve sprše) a vody potřebné k ošetření odpadní vody. Věděli jste? Tip odborníka ELSEVE |
|
ODPOVĚDNÝ VÝROBNÍ PODNIKVýrobní podnik, který rok od roku snižuje emise skleníkových plynů (CO₂), spotřebu vody a produkci odpadů a který přispívá k rozvoji místní zaměstnanosti (zejména zaměstnáváním občanů v obtížné ekonomické situaci) a dává svým zaměstnancům přístup k vzdělávání. Věděli jste, že? 11 z našich 26 továren je dnes uhlíkově neutrálních. Továrny L'Oréal Paris se zavázaly, že budou do roku 2025 využívat 100 % obnovitelné energie, a budou tedy všechny uhlíkově neutrální. Do roku 2030 bude ve všech zřízena „vodní smyčka“, což znamená, že veškerá průmyslová voda bude stahována zpět, recyklována a opětovně využívána ve smyčce. |
|
FSC CERTIFIKOVANÝ PAPÍR NEBO KARTONPapír nebo lepenka použité na výrobu obalů pocházejí výhradně z lesů obhospodařovaných zodpovědně a s ohledem na ochranu biologické rozmanitosti. Jsou nezávisle certifikovány organizací FSC™. Věděli jste, že? *FSC™ (Forest Stewardship Council), PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification)
|
|
RECYKLOVANÝ MATERIÁLMateriál, který je vyroben za pomoci jiného recyklovaného materiálu. Věděli jste? Tip odborníka ELSEVE Řada Elseve značky L'Oréal Paris se zavázala bojovat proti plastovému odpadu v koupelně, a proto je nyní 100 % lahviček šamponů a kondicionérů* této řady vyrobeno z recyklovaných plastů, čímž se každoročně ušetří 6000 tun primárních plastů. Věděli jste, že jsou tyto lahvičky také ve velké míře recyklovatelné? Krásné vlasy už dnes, lepší planetu zítra.
*100% recyklované plastové obaly, kromě barviv, aditiv a víčka.
|
|
RECYKLOVATELNÉKomponenty, které mohou být – pokud to místní infrastruktura umožňuje – shromážděny a zpracovány speciálními průmyslovými procesy tak, že vznikne nový materiál.* *podle definice Nadace Ellen MacArthurové hovořící o rozsahu a praxi recyklovatelnosti v celosvětovém měřítku
Věděli jste, že? *s výjimkou uzávěrů, ale i zde hledáme udržitelnější řešení.
Tip odborníka ELSEVE |
|
4 ZÁSADY PRACOVNÍCH PRÁV GLOBÁLNÍHO PAKTUN ORGANIZACE SPOJENÝCH NÁRODŮ (OSN)Všichni přímí dodavatelé součástí nebo ingrediencí výrobků značky L'Oréal Paris se zavazují dodržovat základní zásady OSN pro pracovní standardy:
Věděli jste, že? |
|
ZÁVAZEK DODAVATELŮ K SPOLEČENSKÉ INKLUZIDodavatelé ingrediencí a obalů, kteří nabízejí přístup k práci a možnost vydělat si plat pokrývající životní minimum lidem ze sociálně a/nebo ekonomicky slabých komunit účastí v alespoň jednom z programů solidarity značky L'Oréal. Chcete-li se o tomto programu solidarity (L'Oréal Solidarity Sourcing Programme) dozvědět více, klikněte zde. Věděli jste, že? |