L'Oréal Paris se angažuje v boji proti obtěžování na veřejnosti

Naučte se, jak bezpečně bojovat proti obtěžování na ulici: absolvujte naše 10minutové školení Stand Up a naučte se, jak reagovat, když se stanete svědkem nebo obětí sexuálního obtěžování.

  • 77 %
    českých žen zažilo obtěžování na veřejnosti.¹
  • 65 %
    lidí v ČR již bylo svědkem obtěžování na veřejnosti.¹
  • 86 %
    těch, kteří jsou svědkem obtěžování na ulici tvrdí, že neexistuje žádné školení, které by jim ukázalo, jak zareagovat.²

OBTĚŽOVÁNÍ JE PROBLÉMEM Č. 1, KTERÉMU ČELÍ ŽENY PO CELÉM SVĚTĚ

Podle mezinárodní studie společnosti L'Oréal Paris a jejich partnera, výzkumné společnosti Ipsos², bylo sexuální obtěžování na veřejných místech označené za nejvýznamnější problém, kterému čelí ženy po celém světě. Obtěžování na ulici je skutečně překážkou v jejich každodenním životě, okrádá je o jejich pocit bezpečí a vlastní sebeúctu. Je v rozporu s hodnotami posilnění postavení žen, které si L'Oréal Paris nese ve své DNA. Proto se společnost zavázala postavit se proti obtěžování na veřejnosti v globálním měřítku.

1. Průzkum o sexuálním obtěžování na veřejných místech v České republice, který provedla značka L'Oréal Paris ve spolupráci s agenturou Ipsos, realizovaná na vzorku 1 019 osob, v únoru 2022.
2. Mezinárodní průzkum o sexuálním obtěžování na veřejných místech, který provedla značka L'Oréal Paris ve spolupráci s agenturou Ipsos, údaje z 15 zemí s více než 15 500 účastníky, v březnu 2021.

ABSOLVUJTE ŠKOLENÍ A PŘIDEJTE SE K L'ORÉAL PARIS V BOJI PROTI OBTĚŽOVÁNÍ NA VEŘEJNOSTI

Společnost L’Oréal Paris spustila program Stand Up Against Street Harassment 8. března 2020 ve spolupráci s Right To Be (předtím Hollaback!), nevládní organizací, která se specializuje na boj proti všem formám obtěžování. V České republice program zaštiťuje nezisková organizace Konsent. Prostřednictvím našeho mezinárodního školícího programu Stand Up chceme přispět k osvětě v oblasti respektu, důstojnosti a hodnoty člověka tím, že do konce roku 2022 poskytneme více než 1,5 milionu lidí školící program s metodou 5D od organizace Right To Be. Metoda 5 D shrnuje pět jednoduchých a účinných nástrojů, které pomáhají lidem bezpečně zasáhnout, když se stanou svědky nebo obětí obtěžování na veřejnosti:

  • Distract - zaskoč pachatele,
  • Delegate - zavolej pomoc,
  • Document - zdokumentuj,
  • Delay - získej čas,
  • Direct - přímo zakroč.

GLOBÁLNÍ HNUTÍ: SKORO 800 000 LIDÍ ASBOLVOVALO ŠKOLENÍ STAND UP

S podporou místních charitativních partnerů spustilo školící program Stand Up již 37 zemí, přičemž se školení účastnilo skoro 800 000 lidí po celém světě. Sociální průzkum L'Oréal Paris³ a jejího výzkumného partnera v roce 2022 odhalil, že program Stand Up účastníkům školení pomohl, protože jim dodal sílu sebevědomě kráčet po ulici a nebát se zasáhnout: 97 % svědků obtěžování na veřejnosti je po absolvování školení Stand Up schopno zasáhnout. Navíc, 90 % vyškolených lidí tvrdí, že už teď ví, jak bojovat proti obtěžování na veřejnosti, když jsou jeho svědkem.

3. Průzkum socálního vlivu školení Stand Up Against Street Harassment, který uskutečnila společnost L'Oréal Paris s agenturou Ipsos, údaje ze 4 zemí s více než 4 967 účastníky, v březnu 2022.

Stand Up Lipstick

RTĚNKA NEZNAMENÁ SOUHLAS!

Symbolem projektu StandUp je červený a ikonický odstín hydratační rtěnky Color Riche v limitované kolekci s příznačným názvem Lipstick is not a yes, tedy že rtěnka neznamená souhlas. Veškerý výtěžek z prodeje této rtěnky je věnován neziskové organizaci Konsent. Výrazně červený odstín rtěnky Color Riche se zrodil v roce 1985 s posláním dodat všem ženám sebevědomí a podpořit jejich krásu. V roce 2022 byl tento ikonický odstín znovuzrozen jako symbol projektu, který má ženám navrátit sebedůvěru se beze strachu pohybovat ve veřejném prostoru. Protože rudé rty neznamenají souhlas.