„Krása začíná tam, kde se žena nebojí být sama sebou“, říká Aňa Geislerová k poselství kampaně Le Défilé L’Oréal Paris

Herečka, spisovatelka a ambasadorka L’Oréal Paris Aňa Geislerová září nejen na filmovém plátně, ale i na módních přehlídkách. Letos reprezentovala český film i ženskou sílu na červeném koberci v Cannes a stala se jednou z hlavních tváří kampaně Le Défilé L’Oréal Paris. V otevřeném rozhovoru mluví o síle ženského hlasu, odvaze i významu laskavosti a solidarity.

listopadu 05, 2025
Thumbnail01

Jste ambasadorkou projektu Le Défilé L’Oréal Paris. Co pro vás osobně znamená být jeho součástí?
Bez přehánění jeden z největších životních zážitků a obrovskou poctu. A pocit sounáležitosti s ženami, které obdivuju, a zároveň i propojení s těmi, které svůj moment of worth teprve hledají.

Jste známá tím, že si vybíráte projekty, které mají smysl. Co vás na této kampani oslovuje nejvíc?
Pokud se člověk reálně rozhoduje, s čím spojí jméno a život, měl by o dané věci něco vědět. Upřímně, i já jsem si léta myslela, že L’Oréal je zkrátka jen obří kosmetická firma.

Ale s postupem času – a i díky tomu, jaké ženy se se značkou spojily – mi došlo, že zásadní je, co L’Oréal hlásá, co dělá pro ženy a jakými činnostmi se je snaží motivovat, rozvíjet a často jim pomáhat z těžkých životních podmínek.

Znát svoji cenu je totiž snadné vyslovit, ale mnohem složitější je opravdu vědět, jak na to. Ve chvíli, kdy jsem nabídku na spolupráci dostala, už jsem chápala, že je to velká čest.

 

Jak se Aňa cítí na červeném koberci oproti roli před kamerou

Thumbnail02

V Cannes jste podpořila film Karavan. Co pro vás znamenalo reprezentovat český úspěch na mezinárodní scéně s L’Oréal Paris v zádech?
Po třiceti letech se podařilo českému filmu dostat se do soutěže Un Certain Regard v Cannes. A to navíc snímku režírovaném ženou – Zuzanou Kirchnerovou.

Byl to pro nás všechny obrovský úspěch a pro mě ještě znásobený tím, že jsem si červený koberec v Cannes užila nejen jako herečka v hlavní roli Karavanu, ale i jako ambasadorka L'Oréalu. Takže to byla dvě velká „poprvé“ najednou a cítila jsem se jako ve snu.

Jak se liší vaše příprava na filmovou roli před kamerou od přípravy na velkou společenskou událost, jako je festival v Cannes?

To jsou úplně rozdílné věci. Před kamerou se většinou snažím co nejvíce přiblížit pravdě ve všech aspektech, což obnáší i komplexní přípravu.

Na koberci se naopak snažím být realitě co nejdál! Ve smyslu, že se člověk na chvíli promění v dokonale připraveného pro jednu úžasnou chvíli. Je za ním celý tým lidí, kteří dělají maximum pro to, aby vše bylo dokonalé. Ale zároveň je strašně důležité zůstat sám sebou a opravdu si danou chvíli užít.

Jaké bylo sdílet atmosféru festivalu s ikonickými ambasadorkami značky?
Podobné události mi ukazují, že všichni lidé na světě jsme v jádru stejní a spojuje nás právě naše lidství. Máme sny, pochybnosti, výhry, prohry a měli bychom to tak chápat i u ostatních. Myslím, že to je strašně uklidňující pocit.

 

Co Aňa říká o odvaze, laskavosti a solidaritě žen

Thumbnail03

Byly sebevědomí, odvaha a solidarita vždy vaší přirozenou součástí, nebo jste se k nim postupně propracovala?
Myslím, že člověk se nikdy nerodí úplně hotový. Ke spoustě věcí docházíme zkušenostmi a hodně nás učí i chyby. Dokonce bych řekla, že ty nejvíc. Já se k těm svým hlásím poměrně hrdě.
Sebevědomí je u mě kolísavé, ale už opravdu vím, kdo jsem a co chci, nebo nechci. Odvaha je pro každého trochu něco jiného. Ale určitou mírou asi disponuju, i když je to možná někdy spíš nedostatkem pudu sebezáchovy. Solidarita je ve mně, doufám, ukotvená geneticky.

Jak vnímáte ženskou solidaritu v dnešní společnosti?
Ženská solidarita by měla logicky fungovat, protože ještě pořád žijeme ve světě, který většinově řídí muži. Rozhodují i o věcech, které sami neznají. My ženy bychom tím pádem měly vědět, že musíme společně bojovat za stejnou věc — za sebe i naši část populace.

Jak se vám daří zůstat k sobě laskavá ve světě plném tlaku na výkon?
Tak to nevím... Je to důležité, ale myslím, že se mi to moc nedaří. Jsem na sebe hodně přísná, ale zároveň mám ráda dříče. Takže mám pocit, že když jsem na sebe tvrdá, tím zároveň dosahuju toho, že si vážím vlastní pracovitost. Dalo by se tedy říct, že jsem na sebe docela laskavá – takovým svým specifickým způsobem.

 

Jak Aňa definuje skutečnou krásu

Co pro vás osobně znamená krása?
Je všude kolem nás, ale musíme ji chtít vidět. Myslím, že schopnost vnímat krásu posílili i naši rodiče, kteří nám ji ukazovali ve všem – v přírodě, umění i lidech. Kdo ji postřehne, dokáže ji i vytvořit. Krása je tedy pro mě schopnost ji vidět.

Jaký rituál vám pomáhá cítit se krásná?
Červená rtěnka dokáže zachránit ledacos…

Co vás přesvědčilo zařadit do rutiny řadu Revitalift Laser?
K přesvědčení stačilo začít Revitalift opravdu používat. Ještě před zahájením spolupráce jsem dostala sérum a krém a výsledky se měřily před a po na speciálním přístroji. Když to člověk vidí na vlastní oči, už není třeba ho o ničem přesvědčovat. A přidám ještě svůj nejoblíbenější produkt – Revitalift Filler oční krém! Ten opravdu zbožňuju!

 

Které ženy jsou pro Aňu největší inspirací – a proč právě ony

Thumbnail04

Které ženy inspirují vás?
Asi ženy, které mají vášeň pro to, co dělají. Ať už umělkyně, vědkyně nebo političky. Pro mě je tedy vzorem každý, kdo ví, za čím směřuje a dává do toho všechno. Je to paní učitelka, která vede děti s nadšením a láskou nebo i ženy, které se rvou se životem a nevzdávají to.

Jak byste popsala ženu, která ví, že za to stojí?
No právě těmi slovy... Jsem žena, která ví, za co stojí. Pro každého je to trochu něco jiného, ale kdo to dokáže říct, už ví, co to znamená.

Co byste poradila ženám, které svůj hlas teprve hledají?
Buďte odvážné ve svých nárocích a nebojte se být „potížistkami“. Protože právě takové ženy bývají často nejlepší a největší vizionářky. Také se naučte říkat ne, všemu, co nechcete.

Aňa Geislerová zosobňuje ženskou sílu, autentickou krásu i odvahu stát si za svým. Jako ambasadorka L’Oréal Paris inspiruje ženy, aby objevily vlastní hodnotu, věřily svému hlasu a nebály se být samy sebou. Protože každá z nás za to stojí. 

Přečtěte si více o inspirativním projektu Le Défilé.

 
Quote

Aňa Geislerová

(nar. 1976 v Praze), držitelka pěti Českých lvů, ocenění z Berlinale i San Sebastianu, se stala ikonou české kinematografie i symbolem ženské elegance. Objevila se na titulních stránkách předních módních časopisů a stala se tváří řady významných beauty a fashion projektů. Vedle filmové a literární tvorby se dlouhodobě zajímá o styl, estetiku a ženskou krásu – a přirozeně tak ztělesňuje filozofii značky L’Oréal Paris, kde jako ambasadorka pro Česko a Slovensko reprezentuje poselství „Protože já za to stojím.“